2010. szeptember 29., szerda

Káposzta savanyitás



Elkészült a savanyú káposztám.  Az egyik kedvencem. Nagyon szeretem a savanyú káposztás ételeket, és csak úgy magában is.  A régi, szép időkben amikor péntekenként mentem húst venni, mindig vettem a hentesnél, mert nagyon finomat árult. Amig hazértem a kocsival, általában meg is ettem azt a 10-15 dkg-t. 
De itt kint nagyon drága a dobozos savanyú káposzta. Miután  van ill. volt káposzta savanyitó kerámia hordóm, így eldöntöttem savanyitok káposztát.
Már nagyon régen nem csináltam. Fogtam jól kimostam a kerámia edényt a múlt hétfőn, legyalultam a 15 kg  káposztát és jól belegyömöszköltem a hordóba, majd beállitottam mosdóba. Ott jó meleg van és aránylag jól szellózik, ami igen fontos amikor a káposzta savanyodik. Másnapra kiderült, hogy a régen használt hordóm alja annyira megrepedezett, hogy folyamatosan folyik ki belőle a káposzta lé. Át kellett pakolnom a létező legnagyobb fazekamba és abba folytatni a savanyitást.
Azért aggódtam, hogy nem lesz igazi. De mára megérett a káposzta és nagyon finom lett. 
Beraktam nagy részét légmentesen egy hatalmas befőttes üvegbe és kitettem a kamrába, a másik része, meg arra vár, hogy pénteken csináljak belőle töltött káposztát. 
Holnap  megyünk svédbe vásárolni, meg visszük vissza  ismét  a kávéfőzőt. Tiz napja kaptuk meg a szervizből és megint nem múködik.
Kiváncsi vagyok mit fognak ajánlani. Pénzt vagy egy új gépet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése