2012. február 4., szombat

A hétvégi desszertek: feketeribizli krémmel töltött kosárkák és répatorta

.



Sikerült ma sokat dolgoznom. Az utóbbi időben úgy szerveztem a szombatokat, hogy ne a konyhában töltsem a nap nagyrészét, de ma nem sikerült.  A dolog úgy kezdődött, hogy tegnap vettünk egy egész, csontos karajt, ami közel 6 kg volt. Nálunk s városban nincs hentesüzlet és a boltokban  előrecsomagolva, felszeletelve árulják a húsokat.  Nem szeretem azt megvenni, mert nem szedik le róla a zsirt. A hús darabolása is érdekes az otthonihoz képest. Csak karaj van és tarja, azonkivűl a combnak a diója(az egyik legdrágább része) és a vesepecsenye(ez a legdrágább)  Szerintem a hasaalját nem is ismerik, a lapockáról már nem is beszélve.  Amikor akcióban olcsóbban adják, mindig veszek egy teljes karajt és azt kedvem szerint szeletelem, szortirozom. Ma is ez történt, de ez azért nem megy gyorsan.
Ilyenkor szoktam a zsiros részéből töpörtyűt is sütni.
Közben rengeteget mostam. Nóri rendet csinált a szobájában, amitől már majdnem megtelt a szennyestartó. Ehhez hozzájött még Tamás cucca, ami szintén sok volt, mert múlt a héten elfelejtette hazahozni........ Időnként tele van a dióm a gyerekeimmel :)
Na, de foglalkozzunk inkább a kosárkákkal. Itt homokozós süteménynek hivják, ami elég találó kifejezés rá.
Már régen kacérkodom a sütésével. Vettem is hozzávaló formákat, de sosem került rá sor. Zoli viszont erre vágyott, mert a múlt héten vettem készen a boltban és szederkrémmel megtöltve nagyon finom volt. 

Töltött kosárkák (Sandkaker):

Tészta:

200 gr vaj
250 gr liszt
100 gr darált mandula(héj nélküli)
1 tojás
100 gr cukor

Töltelék:

3 dl tejszi
pici cukor 
tetszés szerint turmixolt gyümölcs

A vajat a liszttel összemorzsolom, beleteszem a cukrot, a tojást  a mandulát és összegyúrom. Hűtőben pihentetem kb. 20-30 percet. A formák nagyságától függően golyókat csinálok a tésztából és  vékonyan a formákban nyomkodom. Amig sül az egyik adag, a golyókat visszateszem a hidegre.  170 °C-on előmelegitett sütőben kb. 10 percig sütöm.

A töltelékhez a tejszínhabot a cukorral kemény habbá verem és belekeverem a turmixolt gyümölcsöt. Ízlést szerint édesítem. Ma mélyhűtött(felengedett) feketeribizlit turmixoltam össze kalóriamentes cukorral.
A megsült kosárkák jól záródó dobozban sokáig  elállnak. Gyors sütinek kiváló. Már ha meg tud menteni belőle az ember egypárat a dobozba.....


elég pici formáim vannak



Általában úgy szoktam süteményt csinálni, hogy Tamás tudjon belőle vinni magával. A kosárkák nem éppen szállitásra való sütikék, így fiam egyik kedvencét a répatotát is megsütöttem.
 
Répatorta:

Hozzávalók:
 
3 tojás, 20 dkg cukor, 25 dkg liszt, 3 tk. fahéj, 1 tk vaniliás cukor, 2 tk. sütőpor, 1 ek. reszelt citromhéj, 1 dl napraforgó olaj, 30 dkg reszelt s.répa(apró lyukon), és 15 dkg mazsola (elhagyható)
Krém a tetejére:
Cukormáz vagy 12,5 dkg tejszines sajt, 10 dkg porcukor, 1 ek méz és 1 ek citromlé (mindkettővel nagyon finom)

A tojásokat a cukorral kikerverjeük, majdt hozzátesszük a többi adalékot a legvégén a répát. Sütőpapirral kibélelt tepsiben 180 (160 légkeverésnél) fokon 1 órát sütjük.
Amikor kihűlt megkenjük a krémmel.  




ma nem torta forma lett








.

14 megjegyzés:

  1. Megint nagyon gusztákat sütöttél!

    VálaszTörlés
  2. Répa torta kipróbálása lesz a hétfői nyugdíjas "szabadnapomon ".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, csak arra figyelj, hogy a reszelt répát(finom reszelőn) kis adagokban, folyamatosan keverve tedd hozzá. Mert különben nem jön fel rendesen.

      Törlés
  3. Én a homokozós sütit kipróbálom, nagyon jól néz ki! A lánykáim biztos örülnének neki! A répa torta a magyar fülemnek furcsán cseng, már régóta nézegetem, hát majd meglátjuk. Mindenesetre mindkét süti ínycsiklandó!

    VálaszTörlés
  4. Nem érezni a répát benne. Finom kevert tészta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy mindig visszaválaszolsz, láttam már több bejegyzésedben. Köszönöm a bátorítást!

      Törlés
    2. Az csak természetes, hogy válaszolok, hisz érdekel amit irtok.

      Törlés
  5. Mozgalmas hétvégéd volt Neked is! Nagyon finomakat sütöttél. A répa tortát már én is sütöttem, a foltvarrós lányoknál nagy sikerem volt. A homokozós sütit én is kipróbálom majd, formám van, de még nem sütöttem benne.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Luca! A sütik nagyon finomak voltak, megsütöttük mind a kettőt. Idéztelek az oldalunkon, utólagos engedelmeddel! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szivesen. Örülök neki, hogy nektek ízlett.

    VálaszTörlés
  8. A homokozós sütit ismerem, de én diós változatban szoktam elkészíteni Karácsonyra. Nagy nekiveselkedést igényel, mert csak 15 darab formám van. Őszinte vagyok, ennél a sütinél mindig annyit káromkodom mint a kocsisok. :))Egyrészt mert sokáig tart megsütni, van amikor beleragad a formába ha nem vagyok elég gyors, összeégeti a kezemet, és minden alkalommal megfogadom, hogy nem csinálok többet :).... Mindig dupla adagot sütök , mert eláll dobozban és amikor megtöltöm pár óra alatt megpuhul. Én diót szoktam tenni a tésztájába és finom rumos diós vajas töltelékkel szoktam megtölteni. Karácsonyra megtöltöm a felét, a másik felét meg Szilveszterkor nyammogja el az öregem, meg a gyerekeknek szoktam átvinni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt a mandula megy jobban. A dióval is hasonló íze van. Nekem sok formám van. Még a szlovákoknál vettem egyszer nagyon régen. Valahogy nem tünt nekem macerásnak. Nálunk nem áll el még a dobozban sem..... :))

      Törlés