2012. december 9., vasárnap

Gyümölcsös sajttorta






A múlt héten Zoli nézett egy párválasztós programot a tv-ben, ahol az egyik csajszi egy nagy tepsi epres sajttortát készített a részvevőknek.  Rögtön azt kérdezte, hogy miért nem csinálsz te is ilyen nagyot? Na, ennek a kérdésnek előzménye van. Aránylag gyakran sütök sajttortát, mert mindenki szereti és bizony gyakran vita van belőle, hogy ki mennyit evett. Pedig a legnagyott torta karikás formában szoktam sütni. Szóval most megcsináltam. Mit monjak fantasztikus látvány lett.....
Viszont ennek a tortának is volt hátránya, még pedig az, hogy meg kellett várni, amig a zselé teljesen megköt. Segitett az időjár, mert -9 fokban kitéve, azért hamarabb megdermedt, mint egyébként. De azért így is csak ma reggelre lett tökéletes.
Ezért aztán leszoktam arról, hogy zselét tegyek rá. Piros áfonya lekvárral szoktuk enni.
Ez az eredeti recet, most dupla adagot cináltam. 

eredeti torta

Hozzávalók

Tészta:

3 dl kicsit zsíros keksz (Digestive)
1/2 dl cukor
1 dl vaj, vagy margarin (felolvasztva és lehűtve)

Töltelék:


250 gr philadelphia sajt (de bármilyen tejszines sajt jó)
250 gr túró
1 és 1/2 dl cukor
2 tojás
1 és 1/2 ek étkezési keményitő
1 tk vaniliás cukor
1 citrom héja és leve

A ledarált kekszet összekeverjük a cukorral és a vajjal, majd belenyomkodjuk egy sütöpapirral bélelt, kapcsos tortaformába és 190 fokon 10 percig sütjük
Közben összekeverjük a tölteléket. Picit hagyjuk hülni a kekszet és ráöntjük a tölteléket és 1 órán keresztül 150 fokon tovább sütjük.
Régebben tettem még rá citrom vagy narancs zselét (Cera epret), de avval legalább 3-4 órát a hűtőben kell állni, igy a család azóta inkább piros áfonyalekvárral eszi, ha nincs, akkor pl. ribizli lekvárral is nagyon finom.

Én kapásból dupla adagot sütök.
A sütőpapir lógjon nyugodtan túl a tortaformán, igy a kifolyó vajat felfogja.

És ime a mostani "hatalmas" sajttorta képekben:

gyönyörűre megsült

fagyasztott eper-ribizli-piros és fekete áfonya-szeder

eperzselé

a kész torta





12 megjegyzés:

  1. Kérek szépen egy pár szeletet a vasárnapi ebédhez!! :) Nyami, nagyon finom lehet.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom és aránylag egészséges. A kekszben lévő cukron kivül, alig van benne cukor. Stivia porral csináltam Nem is lett édes
      Fénypostával megy..........

      Törlés
  2. Ezt én is szívesen megkóstolnám!:D

    VálaszTörlés
  3. Hú, de jó képek! Biztosan nagyon finom is, ez látszik rajta! Szívesen megkóstolnám én is! Kéééérek szépen! :)

    VálaszTörlés
  4. Hát szegény embernek mindig ilyen nagyot csinálj:) Nagyon jól néz ki, mi is imádjuk a sajttorta minden változatát. Nekem az itteni zselatinnl mindig bajom van, valahogy nem akar normálisan megkötni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megköt az csak nagyon sokat kell rá várni. Ez a zselé is ma reggelre lett tökéletes. Persze nálunk sincs türelme senkinek ezt megvárni.
      Legközelebb csináld kevesebb vizzel. Lehet az segit.

      Törlés
    2. Hétről hétre olvasgatom, hogy miket sütögetsz, közben csorog a nyálam. Asszem közelebb kell költöznöm hozzátok!

      Törlés
    3. Gyertek! Minnél előbb. Milyen jó lenne :)

      Törlés
  5. Még sosem készítettem hasonlót, de meggyőzőek a képeid! :) Legközelebb szólj, ha ekkora tepsivel készítesz, elugrok arrafelé besegíteni - mármint az elpusztításába...:-DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben, szólok. Próbáld ki, nagyon finom.

      Törlés