2013. január 18., péntek

Húsos - káposztás kiflik





A sok édesség után most jöjjön egy kis sós, nálunk nagyon népszerű süti. Az unokanővéremnél ettük először  és azóta én is gyakran sütöm. Nem tudok annyit csinálni belőle, hogy elég legyen.
Gondolom azt mondanom sem kell, hogy mindig dupla adag készül. Gyors és nagyon finom, akár vendégváró sütemény is lehet. Nálunk a babgulyás utáni második volt ma. Igaz a leveshez még készült túrós pogácsa is (több túróval és kevesebb vajjal)

Húsos-káposztás kiflik:  

A tésztához:  30 dkg liszt
                      20 dkg vaj ( én 15 dkg használok)
                      2 dl tejföl
                      1 kk só
                      1 tojás a kenéshez
Töltelék: maradék pörkölt apróra vágva és piritott káposzta

A tésztához a vajat a liszttel elmorzsolom, hozzákeverem a tejfölt a sót és rugalmas tésztát gyúrok belőle. 5 részre  osztom és golyókat csinálok belőle. Majd kör formára nyújtom(ha sikerül) és
8 részre osztom  A széles résznél megtöltöm és feltekerem. Sütőpapirral bélelt tepsibe rakom, megkenem tojással és 180 °C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütöm.


Az 5 + golyók

Majdnem kör lett......, de így kell felosztani

Feltekerve már nem is látszik, hogy nem szabályos körből készültek

 És végére egy kis napfelkelte tőlünk.  Miután  8-9 között jön fel a nap, nagyon sok szép napfelkeltében van részem kutya sétáltalás közben reggelenként 















 

10 megjegyzés:

  1. Imola, a kiflik illatát is éreztem szinte...:)Szép lehet a napfelkelte...én ugyan a korai napfelkeltét szeretem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Otthon sem kel fel sokkal előbb a nap télen. Talán egy óra különbség lehet. Én nem tudom megunni......

      Törlés
  2. Nagyon finom kiflik, főleg babgulyás után:) Nálunk a fiúk nagyon szeretik a pirított káposztát köretnek, s mikor maradt, akkor pizzára tettem rám isteni volt. Nekem anyukám sütött mindig káposztás bukta szerűt, tót származású a családom:) A napfelkeltéket én sem tudom megunni, nagyon szép felétek is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Káposztás buktát még nem ettem. Tuti finom lehet, minden káposztás dolgot nagyon szeretünk.
      Nemcsak a napfelkeltéket csodálom nap, mint nap, hanem a naplementéket is. A mai napig megfog, hogy amikor sötétedik a keleti égen már tök sötét az ég, mig a nyugati égen, meg világos, időnként aranyszinű.....

      Törlés
  3. Nagyon finom lehet a húsos kifli amit készítettél !Kár hogy már lassan két éve nem eszem húst!
    A napfelkelte gyönyörű ,elhiszem hogy szereted ,biztos nagyon jó tiszta a levegő is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi, a húsos kifliket a gyerekek miatt csinálom, de mindig több káposztás készül, mert azt meg mi szeretjük. Kóstold meg káposztásan.

      Törlés
  4. Apukám részére máris elmentve, imádni fogja tutira! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tudtam neked is valami újdonságot mutatni.

      Törlés