2013. február 18., hétfő

Csörögefánk vagy más néven forgácsfánk




Édesapám egyik kedvence volt. Nagyon sokáig nem sütöttem, pedig nagyon finom és igen gyors sütemény. Aztán egyszer az idős szomszéd néni (gyerekeim pótnagymamája) elküldte nekem a receptjét.  Valahogy elfelejtődött...Kb. két hete a lengyel szomszédasszonyom beállitott egy kis kóstolóval. Két dolog jutott eszembe rögtön, az első, hogy milyen régen sütöttem, a másik meg, hogy jé.... Lengyelországban is ismerik a csörögefánkot.
Ici-picit változtattam az eredeti leiráson, de így nagyon finom könnyű. 

Hozzávalók:

30-40 dkg liszt (most jön az, amit én is utálok, hogy nem tudom megmondani konkrétan a mennyiséget, mert az függ a többi hozzá valótól.)
1 ek cukor
2 dl tejföl (kb.)
4 tojás sárgája
csipet só
vaníliás porcukor
barack lekvár
olaj a sütéshez

A lisztet tálba tettem, hozzáadtam  a tojás sárgákat, a sót, a sütőport és először olyan  5-6 evőkanál tejfölt és elkezdtem összegyúrni.  Először ragacsos nagyon, amikor összeállt kitettem a pultra és jól átgyúrtam. Kellett még hozzá 2 ek tejföl. Nagyon klassz rugalmas, fényes tésztát kaptam.
Vékonyra kinyújtottam. felvágtam, majd forró olajban kisütöttem(gyorsan sül). Papirra szedtem, majd megcukroztam. Mi barack lekvárral ettük.

2-3 mm vastag

felszeletelve, megvágva

a vágásokon átbujtatva

forró olajban úsztatva

és máris kész



12 megjegyzés:

  1. Már a látvány is mesés :-)) Érezni vélem az illatát is :-))
    A "nem tudom megmondani mennyi" problémára csak annyit, hogy minden országban másmilyen a liszt sikértartalma, így a liszt mennyisége Magyarországon valószínű kevesebb, mint felétek.
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem tudom. Rengeteg problémám volt az itteni liszttel. Minnél tovább főzöm a rántással pl. a főzeléket nem besűrűsödik, hanem higul.... Le is szoktam a norvég lisztről, svédet használok. Jobb és olcsóbb is

      Törlés
  2. Nyami-nyami....nálunk rajtam kívül senki nem szereti, így nem is sütök.....küldhetnél pár darabot :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki ,fincsi lehet !
    Én is nagyon szeretem ,csak kerülöm az olajban sütött dolgokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ritkán sütök olajban, de időnként el kell hajolni picikét.

      Törlés
  4. Hű nagyon finomnak néz ki, most jól felizgattál vele. :D

    VálaszTörlés
  5. Nekem is a kedvencem volt, de már szinte el is felejtettem!

    VálaszTörlés
  6. nálunk is anyukám sütötte annak idején, én nem szoktam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez valahogy elfeledett fánk lett. Szinte mindenki a hagyományos fánkot szokta sütni

      Törlés