2013. május 12., vasárnap

Még egy kis sütés....




A bableves mellé sütött pogácsa azért nem pótolta a második fogást. Így aztán a megrendelés második  darabja a darázsfészek lett. (bátyám egyik kedvence) Kicsit meg is lepődtem rajta, mert Zoli nem nagyon szokta mondani, hogy süssek, pedig nagyon szereti a diós dolgokat.
Mint minden kelt tésztát, ezt is a kenyérsütőben kevertem be és kelesztettem meg.

Darázsfészek:  
 40 dkg liszt
2 tojás sárgája 
1 tojás
7 dkg vaj vagy margarin
4 dkg cukor
2 1/2 dl langyos tej
2-3 dkg élesztő

Töltelék:
10 dkg vaj
15 dkg darált dió
10 dkg cukor

Öntet:
5 dkg cukor
1 dl tej

Az élesztőt felfuttatjuk1/2 dl langyos tejben.(én száraz élesztőt használtam) és a tésztához valókból puha, rétestésztát készítünk, jól kidolgozzuk és utána fél órát langyos helyen pihentetjük. Addig elkészítjük a tölteléket, a cukrot , a diót és vajat habosra keverjük.
A tésztát kb. egy cm vastagra kinyújtjuk, megkenjük a diós krémmel, feltekerjük és 2 ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. Picit megnyomkodjuk és a sütőpapirral bélelt tepsire tesszük kellő távolságot hagyva. Megkenjük tojással, picit megszórjuk cukorral és előmelegített sütőben 180°C-on megsütjük.. Amikor elkezd pirulni a teteje, meglocsoljuk a curozott tejjel és még 20 percig sütjök.









4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!Nálunk is kedvenc!

    VálaszTörlés
  2. Hasonlít a fahéjas csigához (kanelbulle), amit szoktam sütni. Mondjuk annak a tésztájába nem kell tojás. És van is itthon darált dióm... hmm...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a fahéjas csigát is így szoktam csinálni. Azt jobban szeretik a gyerekeim.

      Törlés