2014. január 12., vasárnap

Francia csokoládétorta


Az eredeti receptet a boltban egy lapból írtam ki, mert annyira jól nézett ki. Nagyon sokszor megsütöttem.  A mai sütésem próba volt, mert a liszt helyett mandulalisztet használtam a cukor helyett meg stevia cukrot. Az eredeti hozzávalókkal picit magasabb, de nem a kinézet volt a lényeg, hanem, hogy Zoli is tudja enni.

Francia csokoládétorta:

150 gr vaj vagy margarin
2 dl cukor (1 dl stevia cukor)
150 gr étcsokoládé (70 %-os)
4  tojás
1,5 dl liszt(mandula liszt)
csipet só

Máz:
100gr étcsokoládé
1-2 ek vaj vagy olaj

Először lereszeltem a csokoládét és kemény habbá vertem a tojások fehérjéjét a csipet sóval és egy pici cukorral. Majd a vajat habosra kevertem a cukorral és egyenként hozzá adtam a tojások sárgáját  Óvatosan belekevertem a lereszelt csokoládét, a lisztet és tojások fehérjéjét.  Sütőpapírral kibélelt, 22 cm-is torta formába tettem és elsimitottam.
175°(165°) C-ra ekmelegített sütőben 50 percig sütöttem, majd rácsra tettem. Amikor kihűlt rákentem a vajjal felolvasztott csokolát.






Tejszínhabbal megbolondítva szuper finom.Csak ajánlani tudom.






8 megjegyzés:

  1. Szuper jól néz ki:) Csupa csoki az egész, az én családomnak is ízlene:)

    VálaszTörlés
  2. Egyre több és szuperebb édességeket készítesz Zolinak! Ez is nagyon jól néz ki és szép a szervirozása! :)

    VálaszTörlés
  3. De jól néz ki! Azt megkérdezhetem, hogy mennyi ideig tartja a puhaságát, frissességét a máz alatt? Ugyanis jövő héten sütnöm kell egy tortát ami 3 napig hűtőben fog állni és csak utána kapja meg az ünnepelt. A Sacher tortámra gondoltam mert az biztosan minőségromlás nélkül kibír ennyi időt, de nagyon tetszik ez a torta is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két napról tudok nyilatkozni, szerintem még finomabb volt ma, mint frissen megsütve. Három napot nálunk nem bir ki egy torta sem....

      Törlés
    2. Nálunk sem bír ki 3 napot, de most muszáj lesz neki! :) Együtt megyünk ugyanis síelni, telelni, de unkahúgomék csak 2 nap múlva csatlakoznak hozzánk, így addig a torta az apartmanunk hűtőjében fog lapulni. :)

      Törlés
    3. Akkor jól dugd el! :) Sok, finom havat és jó síelélst kívánok!

      Törlés