2014. május 18., vasárnap

Mákos-epres torta (cukor- és lisztmentes)




Amikor megláttam Trollanyunál, tudtam, hogy ez lesz a hétvégi süteményünk.  Szemet gyönyörködtető torta és rendkivül finom.
Az eredeti recepten csak minimálisat változtattam, Az én tortámon jóval sötétebb lett az  eperzselé, mert az leturmixolt eperből készült. Volt a mélyhűtőben  2,5 dl lefagyasztva. És annyira finom volt felengedés után, hogy nem volt szivem felhigítani.... És én mindig több tojást használok, mert a szomszédasszonyom ellát tojással, de a tyúkjai törpe tyúkok, így a tojások is kisebbek az átlagosnál.
Miután zselatin lapok voltak itthon, el kezdtem utána nézni, hogy mennyi kell belőle, ha a receptben 3 tk szerepel. Nagyon szuper, mindenre kiterjedő  tájékoztatót találtam a zserlatinról és használatáról. És egy kicsit rám is hozta a frászt, mert azt írta, hogy nyers gyümölcshöz nem nagyon tudjuk használni, mert nem dermed meg rendesen .... Hála Istennek a kókuszkrémmel összekeverve ez nem volt igaz.

Hozzávalók:   (22 cm Ø tortához)

4  tojás
4 ek erythritol por alakban
6 ek darált mák
1 ek olvasztott kókuszolaj

Krém:

70 dkg friss eper
4 dl kókuszkrém
1/2 citrom leve
8 dkg erythritol
9 db zselatin lap

Zselé: 

3 dl eperlé (2,5 dl leturmixolva lefagyasztott eprem volt)
3 db zselatin lap.
+ eper, áfonya és menta levél a diszitéshez( ez csak a flanc és az ünnep része volt....)  :)

A tojásokat az édesítővel felvertem, pont 10 percig. Még sosem csináltam így, bár Trollanyunál minidg olvastam, de először próbáltam meg és mondhatom szuper lett az eredmény. Sokszorosára megnőtt, sűrú, habos krém lett belőle. Hozzákevertem a darált mákot és nagyon óvatosan a tál oldalán lecsurgatott kókuszolajat. Sütőpapírral kibélelt kapcsos formába tettem és 180°-ra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.
1/2 kg epret az édesítővel, a citromlével  leturmixoltam, majd hozzákevertem a kókuszkrémet és a feloldott zselatint és a feldarabolt maradék eperet óvatosan hozzákevertem. A zselatin lapokat hideg vizben feláztattam, majd kevés forróvizben feloldottam.  Az eper világos színe ellenére finom édes volt, így nem igényelt több édesítést. Amikor a krém elkezdett dermedni, a kihült tortalapra öntöttem és betettem a hűtőbe pár órára.
A zseléhez felolvasztott eperleven ici-picit meghigítva forraltam egyet és belekevertem a feloldott zselatin lapokat. Amikor kezdett kihűlni és sűrűsödni a megdermedt krémre öntöttem és vissza tettem a hűtőbe. Tálalás előtt a friss gyümölcsökkel feldíszitettem.
A tortát péntek este csináltam és miután kedvenc férjem az éjszakai munkából hazajőve nem bírta ki, hogy ne kóstolja meg (ami több szépséghibát eredményezett a fotózáshoz), pl. körbevágás nélkül kitépte a tortaformából..... no commnet (höhö) 





A torta annyira finom, hogy pillanatok alatt felfalta a családom.






4 megjegyzés:

  1. Most újra írok, az előbb nem ment át....
    Szóval vártam már, ezen a vasárnapon mivel boldogítod a családodat?
    Mit ne mondjak, nagyon szép lett ez a tortád (is). :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már a jövőheti is megvan. A barátnőm tortája az Oliverdi blogról. Nézd meg, tuti az is nagyon szuper....

      Törlés
  2. Fantasztikusan néz ki Luca, le az összes kalappal! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, gyönyörű színe lett. De ez a gyümölcsök érdeme nem az enyém... :)

      Törlés