2014. május 10., szombat

Rumos-diós, csokis süti, vagy más néven Részeges Jeromos ....




A hét elején láttam ezt a sütit az fb-n és azonnal tudtam, hogy megcsinálom. Minden diós dolgot nagyon szeretünk. Ráadásul a recept elolvasása után tudtam, hogy megint sikerült egy liszt és cukor nélküli, finom süteményt találnom.

Hozzávalók:

Tészta: 15 dkg vaj, 10 dkg kókuszvirágcukor(ledarálva porcukornak) 10 dkg étcsokoládé, 4 tojás, 1 kk sütőpor, 15 dkg darált dió, 2 ek kukoricakeményitő(vagy 5 ek liszt)

Diós krém: 40 dkg darált dió, 15 dkg kókuszvirágcukor(szintén porcukorként) 1,5 dl rum (én 1 dl tejet és 0,5 dl rumot tettem bele)

Csokis krém: 15 dkg vaj, 10 dkg kókuszvirágcukor(szintén por alakban) 1 csomag pudingpor, 10 dkg étcsokoládé,  3 dl tej

A máz: 10 dkg étcsokoládé, 1 ek olaj

Először a csokoládé pudingot főztem meg. A pudingport simára kevertem a tejjel és bele tettem a feldarabolt csokoládét és a fele cukrot, majd sűrűre főztem. Amig kihűlt, addig a maradék cukorral habosra kevertem a vajat, majd a pudinghoz keverve, simára kevertem a krémet.

A tésztához a tojás fehérjékből kemény habot vertem. A vajat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a tojásokat és  a darált diót, a kukoricakeményítőt, amibe belekevertem a sütőport. A végén óvatosan összekevertem a tojásfehéjével, majd sütőpapírral bélelt tepsibe(20x30 lehet picit nagyobb) öntöttem és előmelegitett sütőben (200 °C) 20 perc alatt megsütöttem.

A darált diót összekevertem a cukorral és rummal felforralt tejjel. A tészta kihűlése utána rákentem a rumos diós krémet, majd erre a csokoládé krémet. A tetejére ráöntöttem az olvasztott csokoládét és a hűtőbe tettem.



Nagyon finom, csokisnál is csokisabb sütemény lett, amiben nagyon jól érezni a rumos dió ízt. Az eredeti recept csak rumot ír, de miután csak Stroh rum volt itthon, ami 80%-os, úgy gondoltam, felhigítom tejjel. A mázhoz meg dió olajat használtam, ha már van.....  és tettem bele egy kis kókuszvirágcukrot, mert a 70 %-os étcsoki kicsit keserű máznak.
Már vagy két éve őrizgettem 4 csomag 40 dkg-ás diót. Na, azt ma szépen megtörtem és megpucoltam. Gyönyörű, papírhéjú dió volt és mégis csak 638 dkg dióbél lett belőle..

A ráadás, hogy  mindenki eheti lelkiismeret furdalás nélkül. :)






4 megjegyzés:

  1. Kicsit macerásnak tűnik, de a csokis-rumos-diós íz nagyon csábító!
    Küldhetnél egy szeletet kostolónak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem macerás. Mondjuk nekem most az volt, mert diót pucoltam előtte. De különben gyorsan készen van. Nóri szerint túl rumos, az apja szerint,meg nem eléggé..... Na, ja. Ilyen amikor a gyerekek nem szeretik a szeszt :)

      Törlés
  2. Küldhetnél egy tálkával egy bodzaszörpért cserébe! :))) Guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Benne lennék a cserébe :)
      Másnapra lett igazán csoda finom-

      Törlés