2014. május 3., szombat

Tulipánok és társaik.....



Mita itt lakunk(lassan 19 éve) nagyon sokszor ültettem tulipánokat, de valahogy mindig eltünnek a kertből. De úgy, hogy csak mutatóba marad 1-2 darab. Három éve ősszel kb. 50 db-ot dugdostam el és talán 3 db van belőle.  El is döntöttem, hogy nem veszek többet. Azonban karácsonyra Bori (fogadott lányomtól) egy zacskó tulipán hagymát kaptam, amit Hollandiából hozott és kamrában, sötét helyen várták a tavaszt, hogy végre földbe kerüljenek. Az idei tél nagyon enyhe volt nálunk és olyan február volt, amire nem is nagyon emlékszem, szinte egész hónapban nem fagyott, így a föld annyira felengedett, hogy elültettem a tulipánhagymákat. Nem fűztem sok reményt a dologhoz, már ahhoz, hogy idén virágozni fognak. És képzeljétek az összes él és most kezdenek nyílni......




És valahonnan ide került egy kockás liliom is....


És nyílik a mahónia is. Annyira szeretem a gyönyörű sárga színét és a finom illatát


És szegény császár liliomomat eltörte a múltkor a hatalmas szél, csak egy pici, vékony rész tartotta. Mire észrevettem, már teljesen megcsavarodott. Akkor felkötöttem vigyázva, hogy ne törjön el és vártam, hogy kiigazítsa a fejecskéjét..... Megtörtént és szépen nyíilik az én kis, sérült virágom.


Tele van az egyik virágágyásom nefelejcsekkel. Régen csak rózsaszín volt és hoztam hozzá egy kis kéket. Most gyönyörűen virágoznak vegyesen.


És elkezdtek nyílni a rhododendronjaim is. Ez a mini bokor azért különleges, mert nemcsak tavasszal virágzik, hanem ősszel is.





 




10 megjegyzés:

  1. Drága Imola! Szerinte azért nem marad meg a tulipánok ,mert azt ilyenkor amikor elszárad a levele és szára ,ki kell szedni a földből !És a pincében kell tárolni,szeptemberben pedig el kell ültetni!
    Ha így csinálod nem fogsz csalódni a tulipánokban!
    Nagyon szép különlegesek a virágaid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg a tulipán hagymákat fel kell szedni minden évben? Na, ezt nem gondoltam. Köszi Évi.

      Törlés
  2. Hiába, a holland tulipánok csak különlegesek... :-)) Képzeld, én is kaptam ősszel 3 hagymát Hollandiából és csodaszépek lettek. Egyébként én nem szedem fel a tulipánhagymákat és mindig kihajtanak tavasszal. Igaz, a klímáink nem hasonlíthatók össze. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem a klíma teszi. Azt mondták, hogy a kandúr macska pisijétől tönkremennek a hagymák. Hát lehet, mert itt rengeteg macsek van. Egyébként egyszer régen a bátyámnak hozott a kollegája holland fekete tulipánt. Gyönyörű volt. Aztán az anyukám nagy vigyázásában tönkrement.....

      Törlés
  3. Nagyon szépek a virágaid, az a kockás liliom a kedvencem, de mindegyik csodás:) Hát, ha mindig veszed a fáradtságot és felszeded őket, egyrészt nem fognak eltűnni, és sokkal szebbek lesznek:) De különben nem kell minden évben felszedni, elég 2-3 évente, de itt Norvégiában biztosabb, ha felszeded minden évben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt már észrevettem, hogy nálunk nem elsüllyednek a hagymás virágok, hanem kijönnek a földből egy idő után. Ezért kellett most jó sok virág földet vennem. De azért annak valami más oka is lehetett, hogy a rengeteg virághagymám eltünt.
      Egyébként most meg azon ájuldozok, hogy egyetlen ibériai csigát sem láttam még idén nálunk.... Mondjuk épp ideje lenne, hogy eltünjenek. Elég sokat szenvedtünk tőle elmúlt 5-8 évben.

      Törlés
  4. Én úgy tanultam, hogy iskola végén felszedni, iskola kezdéskor elültetni kell a tulipán hagymákat....... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bori ez szuper, mert könnyű megjegyezeni :)

      Törlés
  5. nagyon szépek a virágíid

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Igazából itt szuper nekik, párás, napos idő. Talán csak a nagyon vékony termőtalaj az egyetlen negativum.

      Törlés