2014. június 22., vasárnap

Pavlova kétszer is...



A barátnőm sütött pavola tortát virtuálisan a házassági évfordulónkra, Annyira jól nézett ki a képen, hogy muszáj volt nekem is megsütnöm. Mióta a szomszédasszonyomnak vannak tyúkjai mindig van friss tojásom. És miután ő csak fagylaltot készit a tojásokból rengeteg tojásfehérjét kapok tőle, amik a mélyhűtőben várnak sorukra. Szóval a virtuális pavlova  láttán kivettem egy pohár tojásfehérjét a mélyhűtőből, amiben tuti volt vagy 10 fehérje. Így aztán fantasztikusan nagy habalapot sütöttem. Miután nem volt eper itthon, így fekete áfonya és málna került a tejszínhabra. (az eredeti receptet itt találjátok)

Pavlova torta:

4 tojás fehérje
150 g eritrin
1 ek kukorica liszt
1 ek vaniliás cukor
1 ek ciromlé
4 dl tejszín
áfonya, málna

A tojásfehéjéket a citromlével keményre verjük, apránként hozzáadjuk az eritrint   amiből kiveszünk 2 evőkanállal. A kivett porcukorhoz hozzákeverjük a kukorica lisztet és a vaniliás cukrot, amit a végén tesszünk bele és jó kemény habot verünk. Egy sütőpapirra felrajzolunk egy 23-25 cm kört, amit vékonyan megkenünk olajjal.
A keményre vert habot a körformába simitjuk úgy, hogy a szélein egy picit magasabb legyen.
A sütőt  230 °C-ra felmelegitjük és amikor a legalsó polcra betesszük a habot, a hőmérsékletet 100 °C-ra visszavesszük és így sütjük 60-70 percig. A sütőben hagyjuk kihülni.
Amikor kihűlt megkenjük a tejszínhabbal a mélyedést és tele rakjuk a gyümölcsökkel. 




Annyira finom lett, hogy szinte pillanatok alatt elfogyott, így aztán hétfőn megismételtem a pavlova sütést kis változtatással, eritrin helyett stivia cukrot raktam bele. És igen nagy meglepetés ért. A stivia cukortól nem a megszokott roppanós hab torta lett, hanem kicsit tömöttebb, tészta jellegű torta alapot kaptam. A képeken látszik is a különbség. Ez is nagyon finom lett, de nem az "igazi" Erre a tortára már eper jutott. Azért ez is gyorsan elfogyott.







6 megjegyzés:

  1. Minkettő jól néz ki:) Sukrinnel szoktam én is sütni, bár kókuszcukorral megbolondítva sem rossz. A családom nem bánná, ha minden héten ez lenne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ez nálunk is így volt. Akkora lett, hogy alig fért rá a legnagyobb tortatálra, aztán mégis mindkétszer pillanatok alatt elfogyott. Egyébként hihetetlen egyszerű sütemény.

      Törlés
  2. Le :) Bármikor megsütöm, akár éjjel is....

    VálaszTörlés
  3. Nekem mindkettő jöhet! :) Csábítóak...

    VálaszTörlés