2014. július 11., péntek

Dobos torta egészen másképpen............



Ma van Nóri névnapja és ez egyet jelent a dobos tortával.  Születésnap és névnap elképzelhetetlen dobos torta nélkül. Már a születésnapi dobos tortáját is variáltam kicsit, hiszen cukor mentes volt. 
Nagyon régen kacérkodtam a lisztmentes piskóta sütésével, de eddig még nem próbáltam ki. Ma gondoltam egy nagyot és a dobos tortával  kezdtem a próbát. Több lisztmentes piskóta receptem van, csak nem tudtam eldönteni melyiket válasszam. Sokáig a zabpehelylisztes volt a befutó, de végül mégsem az készült.

Piskóta:   

6 db tojás
3 ek kókuszcukor
8 ek mandulaliszt
1 ek útifűmaghéj liszt
1 kk szódabikarbóna

Krém:  

200 gr vaj
1 dl stivia cukor
3 ek kakaópor (keserű)
3-4 ek kávé

Máz:  

3-4 ek kókuszcukor
1 ek viz

A tojásokat a kókuszcukorral habosra kevertem. 10 perc alatt kb. háromszorosára növekedett, ekkor óvatosan belekevertem a szódabikarbónával összevegyített liszteket. 22 cm átmérőjű köröket rajzoltam a sütőpapirokra, amiknek a visszáján megkentem vajjal és megszórtam picit liszttel. Erre simitottam a piskóta habot, majd  180 fokon kb.  10 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Rácsra tettem hűlni.
Ez a mennyiség nem volt elég hat laphoz. Így ma csak ötlapos lett a dobos torta.

krémhez a puha vajat, a stivia cukrot és kakaóport jól kikevertem. A kávéval kicsit fellazítottam.

A mázhoz kikentem vajjal egy teflonserpenyőt, amiben felovasztottam a kókuszcukrot. Addig forraltam amig kicsit besűrűsödött, majd a legvastaggabbnak tűnő lapra kentem. Amikor picit megdermedt vajas késsel bejelöltem rajta a szeleteket. Bár ezt csak megszokásból tettem, hiszem a kókuszcukor mázat könnyű szeletelni.


 Nem mondtam el előre a családnak, hogy nem a hagyományos tortát sütöm. Arra gondoltam, ha nem ízlik így nekik, akkor majd újra megsütöm az eredeti recept alapján. Mit mondjak, valami isteni finom lett így a dobos torta. Nem volt szükség az újrasütésre........








8 megjegyzés:

  1. Imola, tetszik ez az újitásod....és úgy érzékelem, a Családnak is.
    Isten éltesse Nórit! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi átadom. Neked is tetszene, mert nagyon finom

      Törlés
  2. Boldog névnapot Nórinak, bár ilyen tortával, azt hiszem nem nehéz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, átadom neki. Kapott még robotgépet is az új háztartásába....

      Törlés
  3. Nagyon boldog névnapot Nórinak! Nagyon jól néz ki a torta! Szívesen megkóstolnám én is, pont olyan a látványa az az én szeretem forma. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még véletlenül is nagyon finom lett. A stivia cukortól egészen selymes a krémje. Szóval tényleg nagyon szuper.
      Köszi Andi, átadtam neki.

      Törlés
  4. Már hogyne kellene újra sütés, hogy postázol így nekem egy szeletet? :-D Nagyon ügyes vagy!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Félek nem érne hozzád :D Most azon agyalok, ezt is meg kéne sütni egyszerűbb formában, mint az almás-mákos országtortát.

      Törlés