2014. október 25., szombat

Túrós smarni , ami eredetileg paleo......



A smarnit, illetve a császármorzsát nagyon szeretjük. Amikor megláttam ezt a túrós változatot, rögtön eldöntöttem, hogy ezt megcsinálom.  Az eredeti recept  paleo. Én most kicsit változtattam rajta.
Egy nagyon könnyű, gyors, csoda finom desszert.

Hozzávalók:

50 dkg túró
4 db tojás
5 dkg tönköly dara (nyílhegy liszt)
4 ek eritrin
1 vanilia rúd kikapart belseje
1,5 dl tejföl (cocomos)
1 db kisebb citrom reszelt héja és leve (kicsit soknak találtam, kevesebb is elég lett volna) 

A tojásokat kettéválasztjuk és kemény habot verünk a fehérjéből. A többi hozzávalót összekeverjük(késes apritóban is lehet) majd óvatosan belekeverjük a tojásfehérje habot.
Kikent (kókusz zsír) tepsibe öntjük és 180° C-on sütjük, amig összeáll és megpirul a teteje. Akkor kivesszük és apróbb darabokra tépkedjük. majd tovább sütjük 5 percig. Ezt műveletet még kétszer megismételjük, hogy minél apróbb darabokat kapjunk. Az utolsó 5 perc után kivesszük a sütőből  és már csak egy kis türelem kell hozzá, hogy egy picit megsüljön.....



 Fiss áfonyával ettük, Zoli még vanilia szószt is tett rá én meg áfonya lekvárt......





Valami szuper finom, könnyű, gyors desszert. Csak ajánlani tudom az elkészítését.












4 megjegyzés:

  1. Szóval az áfonya és a vanília szósz jöhet....meg a smarni is - de a hagyományos..... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bori ezt meg kéne próbálnod. Meglátod, nem bánod meg. Nagyon finom. A hagyományosnak van egy apró baja,. hogy sok benne a szénhidrát.....

      Törlés
  2. Nekem a hagyományos még sosem sikerült rendesen... :-( De úgy látom itt az ideje új utakon próbálkozni vele! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont neked? Nehéz elhinni..... :) Bár vannak sütik, amik szivatják az embert. Nekem a sárgarépa torta sosem lesz olyan, amilyennek szeretném, nem jön fel rendesen. Az anyukámat a képviselőfánk szivatta. Ha csak úgy sütött csodazsép lett. Amikor valami alkalomra csinálta, sosem sikerült.....

      Törlés