2015. január 4., vasárnap

A málnakrémes csokis szelet ünnepi sütemény lett nálunk.....



Amikor megláttam  ezt a süteményt Trollanyu blogján  rögtön tudtam, hogy meg fogom sütni. Karácsony volt ez az alkalom. Az eredeti recept paleo és én is csak minimálisat változtattam rajta, igaz ettől elvesztette szigorú paleo voltát..

Hozzávalók:

Tészta:

4 tojás
6 ek erythritol (por alakban)
1 tk citromlé
8 ek mandulaliszt
3 ek cukrozatlan kakaópor
1/2 tk szódabikarbóna
2 ek olvasztott kókuszolaj

Krém:

25 dkg fagyasztott málna (felengedve)
1 ek citromlé
2-3 ek stivia cukor (ízlés szerint)
25 dkg mascarpone
2 db zselatinlap

Máz: 

6 dkg étcsokoládé
1 ek kókuszolaj

Tojásokat az édesítőszerrel 10 percig vertem. Kb addigra lesz az eredeti háromszorosa, csoda habos. Aztán óvatosan belekevertem a többi hozzávalót. A kókuszolajat a legvégén az edény faláról csurgattam bele.( De szerintem a kókuszolaj el is hagyható. Minden alkalommal amikor beleteszem úgy érzem, hogy kicsit összeesik tőle a tészta, ami megsülve sosem igazol)
Aztán beleöntöttem a sütőpapírral bélelt nagy tepsibe és a 180° C-ra előmelegített sütőben megsütöttem. Ez kb. 18-20 perc. 
Én itt követtem el az első hibát és szinte biztos voltam benne, hogy nem lesz a tésztából semmi, mert az én nagy tepsim jóval nagyobb lehet Trollanyuénál, mert nagyon vékony lett a tészta réteg.
Mindenesetre szépen megsült
Közben elkészítettem a krémet. A felolvadt málnáról leöntöttem a levet, a málnaszemeket összenyomkodtam, hozzátettem a citromlét, a stiviát és a mascarponéval jól kikevertem. Lehet, nem is kellett volna bele a zselatin, de a biztonság kedvéért beletettem. Csodás színű, nagyon finom krémet kaptam.
A kihűlt tésztát 3 lapba vágtam (itt követtem el a második hibát, mert négybe kellett volna., végül is alacsonyabb, de hosszabb tortát kaptam) és megtöltöttem a krémmel, amiből egy picit félretettem, a diszitéshze. Hűtőbe tettem, amig elkészitettem a mázat.
A hideg tortalapra gyorsan felkentem  csoki mázat, majd száradás után a tervezett szeleteknek megfeleően 3-3 krém pöttyöt tettem amikre friss málna szemeket ültettem.




Nagyon finom dekoratív sütemény lett. Az egész családnak ízlett. Bár Zoli megjegyezte, hogy ilyen krémet bármikor, tészta nélkül is szivesen enne.
Csak ajánlani tudom az elkészítését. 







6 megjegyzés:

  1. Csudaszép lett! Egy szelet nyár a tél közepén... :-) Nagyon boldog új évet Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Olyan málnát vettem szombaton, hogy mindenki el volt alélva tőle. Szerencse, hogy nem előbb olvastam ezt a receptet, mert tuti elrohanok még venni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ancsa, csináld meg és ne is mondd meg nekik, hogy ez paleo. Annyira finom, hogy nálunk az egész család ezt ette volna....

      Törlés
  3. Jujj, de jól néz ki! Tudnék enni most belőle! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebből ehetnél annyit amennyi jól esik. Nincs benne sem cukor, sem liszt.

      Törlés